Fortsæt til indhold
Indland

Læreren er stadig oftere en ung student

10 pct. af landets lærere har kun en studentereksamen eller slet ingen eksamen.

Vi oplever, at sidste års studenter bliver ansat som vikarer, og at nogle af dem ender med at blive længe på en skole, hvor de skøjter rundt mellem klasserne.
Mette With Hagensen, , formand for Skole og Forældre

De seneste år er der kommet stadig flere lærere i landets folkeskoler, som ikke har taget en læreruddannelse. Det er f.eks. akademikerne, som tager en efteruddannelse. Det har mest af alt udløst kritik fra Danmarks Lærerforening, altså lærernes fagforening. En analyse af alle læreres baggrund, som AE-rådet har lavet for lærerforeningen, får dog også…