• For abonnenter

Dårlig luft påvirker elevers koncentration og trivsel

CO2-niveauet er stadig for højt i mere end hver anden skoleklasse, viser ny undersøgelse.

Artiklens øverste billede
Trods fokus på dårligt indeklima i skolerne er problemet ikke blevet mindre de seneste 13 år. Arkivfoto: Henriette Dæhli/Ritzau Scanpix

Skoleelevers trivsel og koncentration påvirkes negativt af dårlig luftkvalitet.

Den landsdækkende undersøgelse Masseeksperimentet, der blev lavet første gang i 2009, konkluderer endnu engang, at CO2-niveauet for over halvdelen af de 709 undersøgte klasser er højere end Arbejdstilsynets grænseværdi.

»Det minder næsten

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.