• For abonnenter

På Katrinebjergskolen vil tre ud af fire forældre gerne sende deres børn i specialklasse

Co-teaching og fast struktur er blandt de virkemidler, der har gjort Nest-klasserne på Katrinebjergskolen i Aarhus til en succeshistorie inden for inklusion. Nest-opskriften kommer nemlig alle børn til gode, påpeger eksperter.

Artiklens øverste billede
Nest-klasserne på Katrinebjergskolen består af 12 elever fra skoledistriktet og fire elever, der er diagnosticeret med autisme. Arkivfoto: Casper Dalhoff

Det ligner til forveksling et helt almindeligt klasselokale. Bordene er skubbet sammen fire og fire i små grupper, og mens der på den ene endevæg hænger tavler, pryder børnetegninger den modsatte væg – og det er der en god grund til, for ellers kan de forstyrre elevernes koncentration.

Kigger man nærmere, vil man opdage, at

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.