Fortsæt til indhold
Kronik

Har Socialdemokratiet opgivet de unge?

Siden valget i 2019 har Socialdemokratiet tilsyneladende fravalgt de unge. ”Tiktok-valget” i november var et foreløbigt højdepunkt.

Søren Schultz HansenErhvervsforsker, forfatter, København V

Dette er en kronik skrevet af en ekstern kronikør. Jyllands-Posten skelner skarpt mellem journalistik og meningsstof. Vil du skrive en kronik? Læs hvordan her.

Efter valget i november erklærede Socialdemokratiet sig som det eneste store folkeparti i Danmark.

Hvis det er rigtigt, gælder det dog ikke de unge vælgere. De har i stort tal forladt det selvudråbte folkeparti, som omvendt synes gradvist at have opgivet de unge i kommunikationen. Som minimum må partiets kampagnefolk have arbejdet med en kalkuleret risiko…

Artiklens emner
Ungdom
Politik