Dette er en kronik skrevet af en ekstern kronikør. Jyllands-Posten skelner skarpt mellem journalistik og meningsstof. Vil du skrive en kronik? Læs hvordan her.
  • For abonnenter

Ny formand for Dansk Folkeparti? Uh, det er et fristende tilbud

Det er en fristende mulighed at kunne blive ny formand for et parti, der vil tage sig godt af danskerne og danskheden. Det kræver blot lidt justeringer i partiprogrammet for at finde de rette danske værdier.

Artiklens øverste billede
I forhold til historien har Dansk Folkeparti været meget optaget af krig og kamp. Man har hyldet vikingerne, dragon Kjeldsen og fregatten ”Jylland”, men det bør være undtagelser, for den danske historie er ikke en historie om sejre i kamp. Den er tværtimod fyldt med nederlag efter nederlag, og det skal vi faktisk være glade for., skriver Egon Clausen. Tegning: Rasmus Sand Høyer

Dansk Folkeparti søger en ny formand, og jeg overvejer at søge stillingen.

Det handler jo om at bevare de danske kerneværdier, og det er en opgave, jeg gerne vil yde mit bidrag til.

Jeg er ærkedansker. Danmark er mit fædreland. Her har min slægt boet i 1.000 år. Dansk er mit modersmål, og dansk historie og kultur står mit hjerte nær. Jeg har i årevis rejst gennem landet og talt med høj og lav. Jeg holder af det danske landskab fra klitterne i vest til bøges

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Del artiklen