Dette er en kronik skrevet af en ekstern kronikør. Jyllands-Posten skelner skarpt mellem journalistik og meningsstof. Vil du skrive en kronik? Læs hvordan her.
  • For abonnenter

Facebook og Instagram har været en effektiv kanal for Mette Frederiksen. Men leverpostej holder ikke evigt

Den professionelle præsentation af statsministerens private liv virker, men er også strategiens svaghed, for det risikerer at blive for åbenlyst beregnende eller bare for meget.

Artiklens øverste billede
Når statsminister Mette Frederiksen holder sig til at kommunikere på Facebook og via sin Instagram-profil, ved hun og hendes yderst professionelle rådgivere i Statsministeriet og Socialdemokratiet, at leverpostej stadig virker i politisk kommunikation til vælgerne. Tegning: Rasmus Sand Høyer.

Vores statsminister spiser makrelsalat- og leverpostejmadder.

Det ved stort set hele Danmarks voksne befolkning. For statsministeren formår som ingen andre at bruge de sociale medier i sin politiske kommunikation. Hun udnytter uhyre effektivt, at leverpostej virker.

Ikke desto mindre er Mette Frederiksens digitale

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Del artiklen

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.