Dette er en kommentar: Jyllands-Posten har et fast korps af personer, der kommenterer vores samfund. Kommentaren er udtryk for skribentens egen holdning.
  • For abonnenter

Hvad er det med mænd og "dick pics"?

Misforståelserne ståri kø, når mænd og kvinder forsøger at forføre hinanden med frække selfies. Mænd skal dog huske én ting: Kvinder vil til hver en tid foretrække ord - ikke billeder.

Jakob Olrik, debattør, foredragsholder og sexolog, er klummeskribent for Jyllands-Postens kvindemagasin Viva, hvor han skriver om sexliv og parforhold.

Jeg længes. Hun fik dog kaffen galt i halsen, da hun åbnede den og opdagede, at den kun bestod af et billede, som hun – efter at have kigget på det fra alle vinkler – afgjorde måtte forestille hans erigerede lem. En flot fallos, men ikke just et billede, der fik hende til at tænde mere på ham, snarere tværtimod.

»Hvad tror han, at han opnår ved at sende mig sådan en sms?« spurgte hun mig samme eftermiddag pikeret.

Jeg forklarede hende, at han sikkert håbede, at hun ville gøre gengæld.

Når det gælder yndlingsmotiver, er mænd og kvinder meget forskellige. Det kan mændene ikke lære at forstå hurtigt nok. De må også forstå, at kvinder til hver en tid foretrækker ord.

»Han drømmer om, at du sender et billede, hvor dine flotte bryster er presset sammen i en overdreven kavalergang, mens du bider dig selv i underlæben og kigger frækt ind i kameraet. Eller endnu bedre: et billede af dig i dine frækkeste trusser.«

»Mener du det?« Ja, det mente jeg. Egentlig tror jeg, at kvinder tænder lige så meget på billeder af afklædte mænd, som mænd tænder på billeder af afklædte kvinder. Men når det gælder yndlingsmotiver, er mænd og kvinder meget forskellige. Det kan mændene ikke lære at forstå hurtigt nok. De må også forstå, at kvinder til hver en tid foretrækker ord. Ghitas kontorchef ville uden tvivl have opnået utrolig meget mere, hvis han i stedet havde skrevet et glødende epos om, hvor meget Ghita betyder for ham og har åbnet op for hans følelsesliv.

Jeg rådede hende til at sige det ligeud til ham. »Sig, at du gerne vil tage nogle frække billeder

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.