Rona og Rubin: Tag skyklapperne af
Moderaternes udlændingepolitik skader alle. Også deres kernevælgere.
Dette er en kommentar: Jyllands-Posten har et fast korps af personer, der kommenterer vores samfund. Kommentaren er udtryk for skribentens egen holdning.
Selvfølgelig skulle det være de uintegrerede udlændinges darling nr. 2 – partiet Moderaterne her repræsenteret at Rona og Rubin – der blev stødt på manchetterne over mit indlæg, hvor jeg spørger folk med udenlandsk baggrund: Er du egentlig dansker?
Udover at de selvfølgelig læser mit indlæg selektivt og gør det til flæskesteg og rødgrød, er de dog selv kommet til den erkendelse, at der er nogle udlændinge, som ikke lader sig integrere. Men det ligger samtidig mellem linjerne, at de opfatter dem som meget få. De taler måske om promiller. I Dansk Folkeparti ser vi det helt anderledes.
I indlægget spørger Moderaterne, hvad DF egentlig vil gøre – udover hjemsendelser – i forhold til de udlændinge, der ikke ønsker vores demokrati og frihedsrettigheder.
Jamen du godeste, hvor var medlemmerne af Moderaterne, inden I fandt sammen om at konkurrere med De Radikale om den mest udlændingevenlige politik? Og hvor har I været den tid, I har kaldt jer moderater? For er der et parti, der om nogen har løftet denne alvorlige udlændingedebat, ja så er det Dansk Folkeparti. Og kommet med et utal af forslag gennem snart 30 år.
Så det vil være ret omsonst, hvis jeg her skulle nævne alle de glimrende forslag, vi gennem årene har foreslået. Men bare i de snart to år, Moderaterne har været repræsenteret i Folketinget, har de stemt imod alle 23 beslutningsforslag omhandlende udlændinge, som Danske Folkeparti har fremsat i Folketinget. Så hvordan kan I reelt finde på at spørge, hvilke forslag vi har, når det handler om udlændinge?
Underligt nok svarer Moderaterne ikke selv på eget spørgsmål om, hvad I selv ønsker at gøre ved de problemer, som I trods alt erkender eksisterer. Men det er vel strategien: Peg på os andre uden selv at foreslå noget. Men det viser jeres erfaring jo er den bedste strategi. Ikke at sige noget. For når jeres nuværende EU-parlamentariker, Stine Bosse, foreslog 7.000 migranter årligt, ja, så var hun både træt, misforstået og havde i øvrigt ikke udtalt sig klart.
I indlægget er Moderaterne bekymret for Dansk Folkepartis retorik. At det vil få nogle med udlændingebaggrund til at føle sig uden for det danske fællesskab. Til det vil jeg sige: at Dansk Folkeparti peger på problemerne og reelt ønsker at løse dem, inkluderer nemlig dem, som reelt er blevet danske. For de er hamrende træt af alle dem, der netop ødelægger det for dem, der gerne vil være her.
Men Moderaternes politik og udenomssnak ødelægger det for alle. Danskerne såvel som Danmark.