Fortsæt til indhold
Kommentar

Vil du have flekstid eller ægte frihed?

I mine virksomheder må man holde lige så meget ferie, man orker. Og man behøver heller ikke at ringe og melde sig syg, og man kan ikke rigtigt komme for sent. Man indberetter heller ikke, hvor meget man har udrettet.

Dette er en kommentar: Jyllands-Posten har et fast korps af personer, der kommenterer vores samfund. Kommentaren er udtryk for skribentens egen holdning.

Soulaima Gourani er foredragsholder, rådgiver og forfatter. Hun driver fire virksomheder fra Palo Alto, Californien, hvor hun bor med sin familie. Hun rådgiver bl.a. globale it-virksomheder om trends og tendenser, forbrugere, salg og service. Hun er særligt optaget af, hvem vi skal leve af i fremtiden.

Palo Alto

Jeg bliver jævnligt spurgt, hvilken slags leder jeg er for de virksomheder, jeg ejer, er medejer af eller investor i. Jeg har aldrig haft det godt med det spørgsmål. Jeg er ikke leder og da i hvert fald ikke chef.

Har jeg ansatte? Ja. Er jeg deres chef? Nej. Jeg har ingen medarbejdere. Jeg har kun kolleger. Sådan ser jeg på det, om end jeg betaler…