Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her

Det er ikke kun dæk, I piller ved. Det er liv!

Hvis du ser nogen stå og pille ved andre folks dæk, så ring til politiet med det samme, lyder opfordringen.

Artiklens øverste billede
Alexander Holzendorff, der studerer til pædagogisk assistent, fik et piskesmæld pga. ulykken.

Jeg har været så uheldig at være udsat for den nye leg, hvor folk piller hjulboltene af folks biler, hvilket har resulteret i, at mit dæk fløj af, og jeg endte i en grøft. Jeg er heldigvis okay.

Jeg vil gerne sige mange tak til de søde mennesker, der skyndte sig at holde ind til siden og hjælpe mig ud af bilen og beroligede mig i min choktilstand.

Og til alle jer klaphatte derude, der mener, det er sjovt at pille ved folks bil og skrue hjulboltene af folks dæk: lad være! Det er sindssygt farligt og kan ende katastrofalt.

Her kørte bilen i grøften. Privatfoto.

Jeg har været sindssyg heldig denne gang, men hvis jeg bare havde kørt 10 km/t hurtigere, havde jeg ramt motorcyklen foran mig, og det kunne havde endt rigtig galt, så vær sød at tænke jer om næste gang.

Vær søde at stoppe denne galskab med det samme, så flere ikke kommer til skade.

I synes måske, det er sjovt, når I piller ved folks dæk, men når I gør det, så piller I ikke kun ved deres dæk men med deres liv.

Jeg vil også meget gerne bede folk om, at hvis de ser nogen stå og pille ved andre folks dæk, så ring til politiet med det samme eller orienter ejeren med det samme, så de ikke ender som mig eller værre.

Mit budskab må meget gerne deles, så vi kan få råbt op og stoppe denne galskab.

Dette indlæg er oprindeligt bragt på Facebook og gengivet her efter tillladelse. Alle kan sende debatindlæg til Jyllands-Posten. Læs her hvordan.

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.