Fortsæt til indhold
Debatindlæg

Energinets problemer begyndte med politisk aftale fra 2022

Energinet burde have meldt tilbage langt tidligere.

Paul-Frederik Bach, civilingeniør, Fredericia

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.

Det fremgår af interviewet med Energinets topchef, Thomas Egebo, i JP, at sagen om Energinet begyndte for 15 måneder siden. Man skal imidlertid tilbage til 2022 for at forstå baggrunden. Den 25. juni 2022 indgik et politisk flertal ”Klimaaftale om grøn strøm og varme 2022”. Den skruede voldsomt op for ambitionerne. Indtil da var planen, at Danmarks…