De fleste lærlinge trives, og vi skal hjælpe dem, der ikke gør
De lærlinge, der mistrives i deres oplæring, har vi en fælles handlepligt over for. Her er vi enige med Aske Christiansen. Men netop derfor skal debatten bygge på et retvisende billede.
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.
Aske Christiansen, formand for Erhvervsskolernes ElevOrganisation (EEO), tegner i et indlæg i JP et billede af lærlinge som bundet af et moderne stavnsbånd.
Det er efter vores opfattelse en unuanceret beskrivelse. Lad os slå det helt fast: Ingen lærling bør udsættes for at blive råbt ad, truet, mobbet eller udsat for anden grænseoverskridende adfærd.…