Danmark skal op af sit udsigtsløse energihul
Der er trængsel på elnettet, og alt står stille. Vi befinder os i et energipolitisk hul. Lad os nu stoppe med at grave og orientere os mod omverdenen!
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.
Energinet har hevet i nødbremsen for at undgå, at elnettet brænder sammen. De store energianlæg må vente 5-10 år med at blive koblet på, og knaphed i elnettets kapacitet kalder på politiske prioriteringer.
Alt dette har man advaret mod i 16 år, og den blinde tillid til landets strategi bør afløses af kritisk eftertanke.
Vores situation kan sammenlignes…