Når cykelhjelmen strammer, mister du udsynet
Cyklistforbundet gør sig skyldig i navlepilleri, når de kritiserer forslaget om gratis kollektiv transport.
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.
”Mener de virkelig det?” tænkte jeg, da jeg så Dansk Cyklistforbunds kritik af forslaget om gratis offentlig transport til unge under 22 år.
»Vi synes, det er dybt, dybt godnat og fuldstændig forfejlet,« siger direktør Kenneth Øhrberg Krag til TV 2. Hans bekymring er, at unge mennesker måske vil vælge bussen eller toget frem for cyklen.
Reaktionen fra…