Fortsæt til indhold
Debatindlæg

Ørntoft siger jo bare sandheden

Jeg tror på den grønne omstilling – som en politisk fortælling, ikke en redningsplanke.

Steffen RasmussenPensionist, Skovlunde

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.

Tak til Theis Ørntoft for at skabe debat om den såkaldte grønne omstilling med sin bog “Bag litiumbjerget”. Selv kommer jeg ikke til at læse den, for jeg har læst JP’s anmeldelse og er ikke så forskrækket som anmelderen. Ørntoft siger jo bare sandheden og sparker bare en åben dør ind for alle os skeptikere over for tidens efterhånden forslidte grønne mantra. Jo, jeg tror skam på den grønne omstilling – som et politisk fænomen, en slags fortælling, der ikke er til at komme uden om – men aldrig som et praktisk værktøj, der redder vores klode og klima. Men tro kan vel flytte bjerge, som man siger. Så held og lykke med det.