Fortsæt til indhold
Debatindlæg

Kom og se den selv, ulven – i Dyrehaven

Når nogle er så begejstrede for ulven, skal de da have mulighed for at se den i deres nærområde.

Erik AndersenForfatter, illustrator, Aakirkeby

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.

Er det kun mig, der kan se det ulogiske og uretfærdige i, at der i Jylland er mange mennesker, der er trætte af ulvene, mens der i København er en masse eksperter og forskere, der er meget begejstrede for den danske ulvebestand?

Efter min mening burde der rettes op på denne skævhed. Der burde dannes en forening, hvis formål var at flytte ulvene fra Jylland til København. Så vidt jeg kan se, ville det bedst egnede sted være Dyrehaven nord for København. Her ville der også være mad nok til ulvene, fordi der lever omkring 2.000 hjorte, fordelt på dådyr, kronhjorte og sikahjorte. Det ville ovenikøbet have den tillægsgevinst, at københavnerne kunne se rester af dyr, der var blevet dræbt og ædt af ulve.