Fortsæt til indhold
Debatindlæg

Venstrefløjen er ligeglad med muslimske homoseksuelle

Dobbeltmoralen i debatten om manglende ligestilling i indvandrermiljøer viser, at menneskets ret til at være den, de er, kun er noget, man kæmper for, når det kan gavne ens stemmetal.

Asger DuborgStuderende, København

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.

I sidste uge kørte Copenhagen Pride for fuld skrue, og jeg var selv for første gang, efter jeg flyttede til København, ude at se det.

Det var en fantastisk oplevelse at se mennesker, der kæmper for retten til at kunne være den, man er, uden at skulle skamme sig over det – at kæmpe for en mangfoldig verden er noget, jeg støtter 100 pct. op om.

Det er netop derfor, at jeg samtidig ikke kunne undgå at tænke på, at nogen bliver glemt. For jeg kom til at tænke på et interview, som Jyllands-Posten lavede med forpersonen for LGBT+ Danmark, som blev spurgt ind til homofobien i indvandrermiljøet. Man kunne ikke få ud af hende, at der var et problem blandt muslimer, og hun sagde decideret, at det ikke var hendes forenings ansvar at gøre noget ved det.

Der viste hun hele venstrefløjens dobbeltmoral, når man ikke vil tale om de åbenlyse og velbelyste problemer, som går ud over de mennesker, som de netop skal kæmpe for.

Jeg har læst artikler om en homoseksuel mand, som er blevet slået ned af indvandrerdrenge, en homoseksuel muslimsk mand, der blev låst ind i et rum og blev tævet af sine søskende, fordi de havde fundet ud af, at han var bøsse, og om muslimer, som lever dobbeltliv, fordi de er bange for, at deres familie slår hånden af dem, hvis de finder ud af, at de er homoseksuelle.

Hvordan det ikke får hele den danske venstrefløj til at gå på gaden og angribe de religiøse muslimske miljøer, er mig fuldstændig uforståeligt. Tænk, hvis Pelle Dragsted brugte lige så mange kræfter på at kritisere de religiøse muslimske miljøer for deres syn på kvinder og homoseksuelle, som han bruger på at kritisere banker og rige mennesker.

Man er et frygteligt menneske, hvis man er hvid kristen med et negativt syn på homoseksuelle, men hvis man er muslim, så er det forståeligt, fordi det bare er sådan, deres kultur er, og de har jo været så meget igennem og bliver dårligt behandlet i Danmark

Det er så dobbeltmoralsk, som det kan være, og viser bare, at de i bund og grund er ligeglade med homoseksuelles rettigheder; de tænker kun på at lefle for venstreorienterede politisk korrekte og sige, at det er synd for jer, at Inger Støjberg og Frederik Vad er efter jer.

Hvis vi skal komme homofobi til livs, kræver det, at folk ikke skal kunne gemme sig bag religion eller kultur, og at vi stiller de samme krav til alle, om du er hvid eller sort eller kristen, ateist eller muslim. Alle mennesker skal have ret til at leve det liv, de vil, og elske dem, de vil.