Sælg juletræer i stedet for at lege fornærmede historikere
Historiestuderende glimrer ikke ligefrem med deres viden og argumentation i deres kritik mod Peter Kramer.
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.
Nogle meget følsomme studenter er i et indlæg her i avisen grædefærdige over Peter Kramers fremragende bog ”Ridser i Lakken”. De læser historie på Københavns Universitet, og det, de tilsyneladende har fået mest undervisning i, er brødnid.
De er bl.a. meget fortørnede over, at jeg har rost bogen, og kalder mig derfor en »såkaldt tv-mand«.
Hvis de nu havde været voksne historikere, ville de i det mindste have googlet mit navn og stavet det korrekt. Jeg hedder faktisk ikke Tscherina. Dernæst ville de have opdaget, at jeg ikke er spor »såkaldt«. Jeg har lavet tv, siden jeg i 1969 afsluttede min uddannelse på Den Danske Filmskole. I årenes løb har jeg produceret flere hundrede udsendelser for DR og TV 2/ Lorry (som jeg var grundlægger af og chef for i mere end 25 år).
Jeg vil anbefale dem at tage studenterhuerne på (hvis de har sådanne) og sikre sig nogle gode pladser i forbindelse med det forestående salg af juletræer. Dér kan de næppe gøre nogen skade.