Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her
  • For abonnenter

Vi kan ikke blive ved sådan her ret meget længere

Uanset hvor coronarobust et barn er, så sniger konsekvenserne af pandemien sig ind i alle børns liv.

Artiklens øverste billede
De gentagne coronanedlukninger påvirker børnenes hverdag, og vi kan ikke længere bare blive ved med at tro, at vi bare skal holde ud og stå det igennem. Vi bliver i stedet nødt til at finde frem til fællesskaber, der på trods af restriktioner skaber stærke børne-, forældre- og skolefællesskaber, mener Cecilie Harrits. Arkivtegning: Rasmus Sand Høyer

Coronapas, nærkontakt og mundbind. Afstand, stamklasser og frikvarterszoner. Nye ord i vores ordforråd, der desværre for vores børn ikke blot er abstrakte begreber, men helt konkret virkelighed, der påvirker deres hverdag.

Igen er skolegården opdelt i zoner, og relationerne indsnævret til egen klasse. Igen lurer potentielle konflikter mellem lærere og elever, når parallelklasser ikke kan lade være med at tale sammen, eller når en elev stikker hovedet ind i

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Del artiklen