Fortsæt til indhold
Debatindlæg

Årets festligste aften med genudsendelser

Poul Jakobsenpensionist, Kastrup

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.

”Licens er noget, vi giver til hinanden”. DR fremhæver med sit slogan det solidariske princip i, at vi alle spytter i public service-kassen for at få noget indhold, der både tiltaler dig og mig. Men hvad bød DR så lige ind med på årets sidste dag: ”Styrmand Karlsen” og ”Baronessen fra benzintanken”, som DR syntes, at vi skulle have genudsendt igen på en aften, hvor mange familier samler sig om tv’et for at hygge sig på årets sidste dag.

Har DR ingen skam i livet, siden de på denne måde håner deres seere og sender gamle travere ud på den aften, der skulle være årets festligste? Hvor svært kan det være at lave et show, hvor man inviterede interessante danskere og dygtige kunstnere ind til at underholde familien Danmark med samtale, sang og musik de sidste timer op til rådhusurets slag ved midnat.

DR har ellers ingen problemer med at bruge millioner på indsamlingsshow af den ene og anden art, men at underholde danskerne med noget kvalitet nytårsaften – det kan DR ikke finde ud af. Jeg siger som Søren Bruun: ”Jeg græmmes!”.

Vil du have meninger direkte i din indbakke? Tilmeld dig gratis og få de seneste indlæg fra Jyllands-Postens debatsektion én gang i døgnet – klik her, sæt flueben og indtast din mailadresse. Følg også Jyllands-Posten på X.

Artiklens emner
DR