Fortsæt til indhold
Sport

Herning får seksdages-løb

Herning er tilbage på seksdages-kortet.

Det besluttede den internationale sammenslutning af banearrangører i cykling, Union Internationale des Velodromes, da foreningen afholdt sin ordinære generalforsamling.

Det betyder, at der køres seksdagesløb i cykling på den jyske hede fra den 5. december og frem til den 10. december 2000.

Alt i alt bliver der 11 europæiske seksdagesløb i næste sæson - samt et sommer-løb i Fiorenzuola, og derudover er der planer om et løb i Monterey, Mexico, samt et EM i Gent.

Foreningen har i øvrigt stadig dansk præsident, idet Henrik Elmgreen blev genvalgt til topposten i Union Internationale des Velodromes.

Seksdages-kalenderen for næste sæson ser således ud:

Fiorenzuolo, Italien, 25.-30. juli 2000.

Dortmund, Tyskland, 2.-7. november 2000.

Grenoble, Frankrig, 2.-7. november 2000.

München, Tyskland, 9.-14. november 2000.

Leipzig, Tyskland, 15.-20. november 2000.

Gent, Belgien, 21.-26. november 2000.

Zürich, Schweiz, 27. november - 2. december 2000.

Herning, Danmark, 5.-10. december 2000.

Milano, Italien, 11.-16. december 2000.

Bremen, Tyskland, 11.-16. januar 2001.

Stuttgart, Tyskland, 19.-24. januar 2001.

Berlin, Tyskland, 25.-30. januar 2001.

EM afvikles formentlig den 1. november 2000.

Det planlagte seksdagesløb i Monterey er foreløbig programsat til 21.-26. november 2000.

/ritzau/