På kunstnerens museum i Videbæk markeres maleren og grafikeren Arne Haugen Sørensens 90-års fødselsdag i en farverig udstilling med faretruende scenarier og enkelte bibelske skildringer.
Energien oser i bogstavelig forstand ud af malerierne og de keramiske skulpturer hos Frederik Næblerød, og der rejser sig en masse spørgsmål om kunstnerens målsætning og billedlige jargon.
Anmeldelse: ”Vertigo” symboliserer rundtossethed eller blot almen forvirring, og det udgør samtidig titlen på Aros’ nye udstilling med fem fascinerende videoinstallationer af kunstnere fra lige så mange nationer.
Anmeldelse: ”Vertigo” symboliserer rundtossethed eller blot almen forvirring, og det udgør samtidig titlen på Aros’ nye udstilling med fem fascinerende videoinstallationer af kunstnere fra lige så mange nationer.
Ren Hitchcock-uhygge, sære spejlinger, drypstenshuler, alarmerende lydeffekter og festkjoler, der drejer sig om sig selv. Chiharu Shiotas udstilling i Cisternerne har det hele.
En generøs censurkomité har afstedkommet, at Kunstnernes Påskeudstilling i år rummer usædvanlig mange værker, men det styrker kun bevidstheden om, hvad der rører sig i billedkunstens vækstlag.
På kunstnerens museum i Videbæk markeres maleren og grafikeren Arne Haugen Sørensens 90-års fødselsdag i en farverig udstilling med faretruende scenarier og enkelte bibelske skildringer.
Energien oser i bogstavelig forstand ud af malerierne og de keramiske skulpturer hos Frederik Næblerød, og der rejser sig en masse spørgsmål om kunstnerens målsætning og billedlige jargon.