• For abonnenter

Firmaer omfavner ”branding-guldet” for enden af regnbuen

For 10-15 år siden havde Copenhagen Pride ry for at være en »homoparade« – i dag står firmaer i kø for at blive indsvøbt i regnbuefarver. Vi er i en tid, hvor kunder forventer, at virksomheder tager socialt ansvar, mener ekspert.

Artiklens øverste billede
McDonald's, en af de mange sponsorer af årets Copenhagen Pride-festival. Foto: McDonald's

Det er ikke kun Rådhuspladsen, der i perioden fra den 15. til den 20. august på det nærmeste er emballeret i regnbueflag under Copenhagen Pride.

Regnbuefarverne ses også på glasfacaderne tilhørende pladsens omkringliggende, store københavnske butikskæder. 7-Eleven har opsat regnbueplakater, hvorpå der står ”acceptance is cool”,

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.