Abildskou bedst til kundeservice
Passagerer hos Abildskou, Fynbus og Bornholms Trafikselskab (BAT) oplever at få bedre og hurtigere kundeservice, når de har brug for hjælp.
Busselskabet Abildskou med adresse i Tilst ved Aarhus er af Forbrugerrådet Tænk Passagerpulsen blevet kåret som det bedste af 15 danske busselskaber målt på kundeservice. I Passagerpulsens undersøgelse blev trafikselskabernes kundeservice testet telefonisk og på nettet.
Fynbus og BAT vinder for andet år i træk prisen for bedste telefoniske og online kundeservice, mens Abildskou samlet set leverer den bedste service og modtager prisen som ”bedst af alle”. En testdeltager beretter således:
»Kundeservicemedarbejderen havde et meget indgående kendskab til hjemmesiden og brugte god tid på at forklare mig præcis, hvor på hjemmesiden jeg kunne finde oplysninger om tilbudspriser.«
»Derudover har de en meget overskuelig hjemmeside, hvor det er hurtigt og nemt at finde pris/tid på den ønskede rejse,« fortæller en anden testdeltager.
I undersøgelsen svarer desuden 50 pct. af de adspurgte kunder, at kundeservice har stor eller meget stor betydning for deres valg af transportmiddel.
Brug af hjemmesiden
Når passagererne er i kontakt med trafikselskaberne bruger de i dag hyppigst trafikselskabernes hjemmesider. Omkring to ud af tre brugte hjemmesiden sidst, mens hver femte ringede til selskabet for at få hjælp.
»Det er vigtigt for passagererne at få løst deres problem hurtigt – og at blive mødt med venlighed og imødekommenhed,« siger Anja Philip, formand for Forbrugerrådet Tænk.
Kundeserviceprisen blev første gang uddelt i 2015.