Abildskou bedst til kundeservice

Passagerer hos Abildskou, Fynbus og Bornholms Trafikselskab (BAT) oplever at få bedre og hurtigere kundeservice, når de har brug for hjælp.

Artiklens øverste billede
Fynbus og BAT vinder for andet år i træk prisen for bedste telefoniske og online kundeservice, mens Abildskou samlet set leverer den bedste service og modtager prisen som ”bedst af alle”. Foto: Klaus Gottfred

Busselskabet Abildskou med adresse i Tilst ved Aarhus er af Forbrugerrådet Tænk Passagerpulsen blevet kåret som det bedste af 15 danske busselskaber målt på kundeservice. I Passagerpulsens undersøgelse blev trafikselskabernes kundeservice testet telefonisk og på nettet.

Fynbus og BAT vinder for andet år i træk prisen for bedste telefoniske og online kundeservice, mens Abildskou samlet set leverer den bedste service og modtager prisen som ”bedst af alle”. En testdeltager beretter således:

»Kundeservicemedarbejderen havde et meget indgående kendskab til hjemmesiden og brugte god tid på at forklare mig præcis, hvor på hjemmesiden jeg kunne finde oplysninger om tilbudspriser.«

»Derudover har de en meget overskuelig hjemmeside, hvor det er hurtigt og nemt at finde pris/tid på den ønskede rejse,« fortæller en anden testdeltager.

I undersøgelsen svarer desuden 50 pct. af de adspurgte kunder, at kundeservice har stor eller meget stor betydning for deres valg af transportmiddel.

Brug af hjemmesiden

Når passagererne er i kontakt med trafikselskaberne bruger de i dag hyppigst trafikselskabernes hjemmesider. Omkring to ud af tre brugte hjemmesiden sidst, mens hver femte ringede til selskabet for at få hjælp.

»Det er vigtigt for passagererne at få løst deres problem hurtigt – og at blive mødt med venlighed og imødekommenhed,« siger Anja Philip, formand for Forbrugerrådet Tænk.

Kundeserviceprisen blev første gang uddelt i 2015.

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.