Fortsæt til indhold
Aarhus

Godt vejr har lokket flere både ud på havet - men færgeselskab advarer: »Folk bringer sig i livsfare«

Den øgede trafik i Aarhusbugten skaber problemer for Molslinjen, oplyser selskabet.

Der bliver trykket lidt ekstra på advarselshornet blandt Molslinjens kaptajner i øjeblikket.

Sommerens gode vejr har lokket mange ud i Aarhusbugten, og det har skabt flere farlige situationer, oplyser Molslinjen ifølge TV 2 Østjylland.

Samme melding kommer fra Aarhus Havns havnekaptajn, Søren Tikjøb, der melder om »et større og større problem med fritidssejlere, der ignorerer vores kæmpe seks meter brede skilt, der viser ”indsejling forbudt” eller befinder lige foran udmundingen, når færgen kommer«.

Han undrer sig over, at folk ikke tænker sig over, at de »bringer sig selv i potentiel livsfare«.

Det er både motorbåde, sejlbåde, vandscootere og flere andre bådtyper, der skaber problemer, lyder det.

Molslinjen opfordrer derfor folk til at være mere opmærksomme, når de sejler rundt i nærheden af indsejlingen ved Aarhus Havn.