Fortsæt til indhold
Leder

»Send flere penge« er stadig Socialdemokratiets automatsvar

Nye toner fra S-toppen: Mere frit valg og egenbetaling i ældreplejen. Fint nok, men skattetrykket skal naturligvis sænkes tilsvarende.

Dette er en leder:Jyllands-Posten er en liberal avis, hvilket kommer til udtryk på lederplads — mens journalistikken lever sit eget, frie og uafhængige liv. Vi skelner skarpt mellem journalistik og meningsstof. Læs mere om Jyllands-Postens lederskribenter her.

Velfærdssamfundet knirker og knager. »Send flere penge,« er efterhånden det daglige budskab fra alle hjørner: sundhed, sygehuse, psykiatri, ældrepleje osv. osv. Ingen stiller det åbenbart højeksplosive spørgsmål, om en del af løsningen ikke kunne ligge i en vis prioritering.

Vi minder lige om, at det danske skattetryk tenderer mod at være verdens højeste,…