Protesterende foran Christiansborg: Vi sidder her, fordi Danmark ikke kan være bekendt at behandle syrerne, som man gør
Syrere og en række frivillige danskere har protesteret mod udsigten til, at Danmark vil sende syrere tilbage til deres hjemland, hvor Bashar al-Assad stadig regerer. Forfatteren Kristina Stoltz fik nogle af de tilstedeværende til at nedfælde deres personlige tanker.
Dette er en kronik skrevet af en ekstern kronikør. Jyllands-Posten skelner skarpt mellem journalistik og meningsstof. Vil du skrive en kronik? Læs hvordan her.
Fra den 18. maj til den 30. juni har en gruppe syrere og danskere dannet en sit-in på Christiansborg Slotsplads. Flere af de protesterende er blevet udvist fra Danmark og vil derfor om kort tid indfinde sig på Udrejsecenter Kærshovedgård, hvor de vil komme til at opholde sig på ubestemt tid, eftersom de ikke tør rejse tilbage til Damaskus.
Jeg troede, at jeg ville finde stabilitet her, men i stedet har den danske regering gjort mit liv til et levende mareridt.
Som det eneste…