Fortsæt til indhold
Kronik

Det elegante opgør med sexisme findes ikke

I debatten om sexisme og grænseoverskridende adfærd har vi alle et valg: Vil vi tage tyren ved hornene og gøre op med den rådne kultur – eller vil vi lade som ingenting, mens afsløringerne breder sig?

Samira Nawaøkonom og folketingsmedlem (R)

Dette er en kronik skrevet af en ekstern kronikør. Jyllands-Posten skelner skarpt mellem journalistik og meningsstof. Vil du skrive en kronik? Læs hvordan her.

Indrømmet: De seneste uger har været hårde for mig og mit parti, Det Radikale Venstre. Vi har været igennem en periode, som unægteligt vil gå over i vores historie.

Det må derfor også nu være helt åbenlyst for langt de fleste, at de sager om sexisme og grænseoverskridende adfærd, som er kommet frem i Det Radikale Venstre, også findes i andre partier. Spørgsmålet er derfor, om sagerne kommer frem i andre partier også. Ikke om de findes. Trust me – det gør de!

Men vi skal nok klare den. For er der noget, de seneste uger har vist mig, så er det, at der i den grad er brug for en stærk, radikal stemme i kampen mod sexisme og manglende ligestilling.…

Artiklens emner
MeToo
Politik