*

Dette er et debatindlæg: Læsere, organisationer og politikere skriver debatindlæg, som Jyllands-Posten publicerer. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her

Debatindlæg

Man indretter sig lige under topskattegræsen

DF er meget stålsatte på, at vi ikke skal hæve grænsen for, hvornår man betaler topskat.

DF er meget stålsatte på, at vi ikke skal hæve grænsen for, hvornår man betaler topskat. Partiet mener, det vil medføre færre penge til velfærd.

Der er synspunkter for og imod, og dem vil jeg ikke remse op her. Jeg ved også godt, at meget er en trossag. Men jeg tror altså, at der vil komme flere penge ind i skat. Mange skatteydere sørger for, at deres skattepligtige indtægt ligger lige netop under topskattegrænsen. F.eks. kan de skaffe sig fradrag ved at indbetale til pension. Selvstændige, som beskattes efter virksomhedsskatteordningen, kan selv vælge, hvor meget de vil trække ud af virksomheden. De fleste sørger for at tjene akkurat, så de ikke betaler topskat.

Hvis topskattegrænsen hæves, vil mange lægge deres skattepligtige indtægt lige under den nye topskattegrænse. Herved vil der komme flere penge ind.

Vil du have meninger direkte i din indbakke? Tilmeld dig gratis og få de seneste indlæg fra Jyllands-Postens debatsektion én gang i døgnet - klik her, sæt flueben og indtast din mailadresse. Følg også JP Debat på Twitter

Følg
Jyllands-Posten
JP mener: Modproduktivt
Det kan ikke overraske, at vismændene i deres første produktivitetsrapport nøgternt konstaterer, at skatterne er for høje.
Debat: Råderummet og de fiktive penge
Jens Chr. A. Jensen, musiker, Silkeborg
Hvad er det såkaldte råderum, som man taler om på Christiansborg?
Velkommen til debatten
  • Jyllands-Posten ønsker en konstruktiv og god debattone blandt vores læsere uanset uenigheder. Overtrædelse af vores debatregler kan føre til udelukkelse.
  • Anmeldelser af grove kommentarer kan ske til blog@jp.dk eller ved at ”markere som spam”.
Forsiden lige nu
Annonce
Annonce
Annonce

Blog: Sherin Khankan: Islamist eller fuldstændig utilregnelig

Jaleh Tavakoli
Det at danskere vender sig imod Naser Khader, siger noget om det selvhad som de vestlige samfund lider under. Det at man betragter Sherin Khankan som reform-imam, siger noget om de lave forventningers racisme overfor muslimer.

Blog: Er ansvar for menneskeliv og velfærd ikke mere værd?

Signe Munk
62 procent af danskerne, mener at sygeplejersker fortjener mere i løn. Men Sophie Løhde er uenig, kan jeg fornemme.
Annonce
Annonce

Jyllands-Posten anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og målrette annoncer. Når du fortsætter med at bruge websitet, accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere om vores brug her