Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her

Forskerne taler med to tunger om ulve

De har øjensynligt været der før – hvorfor blev de udryddet? Jeg synes (vistnok) ikke, de skal udryddes igen.

De har øjensynligt været der før – hvorfor blev de udryddet? Jeg synes (vistnok) ikke, de skal udryddes igen. Men en jagttid, kort eller lang, vil gøre dem sky over for mennesker – den regel gælder i hvert fald for andre dyr – så hvorfor ikke for ulve? I øvrigt mener jeg, at forskerne taler med to tunger – på den ene side efterlyser de store græsædere, men når det gælder ulve, der er storforbrugere af hjortevildt, er der ikke grænser for deres gæstfrihed. Hvordan hænger det sammen?

Hov, det her indhold benytter cookies

På denne plads ville vi rigtig gerne have vist dig indholdet, men det kan vi desværre ikke, da du har fravalgt cookies. Vil du se indholdet skal du acceptere Øvrige cookies, det gør du her: opdater dit samtykke.

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Del artiklen