Det er dårligt arbejde, JP
Det er ikke godt nok, når Jyllands-Posten begår et karaktermord på Søren Gade udelukkende med anonyme kilder.
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.
Hvordan kan det gå så galt med Jyllands-Posten, at et par journalister kan få godkendt en så misvisende artikel til dagens avis?
Anders Redder og Cathrine Bloch har begået det, jeg vil kalde et karaktermord på tidligere minister og Folketingets nu afgåede formand Søren Gade.
Uden én eneste kilde, som vil stå frem, har man skrevet en artikel baseret på anonyme kilder, da disse ikke har villet fægte med åben pande.
Den har ikke fået for lidt med diverse tillægsord og beskriver bl.a. Søren Gade som doven, grisk, en vigtigper og en pralhals. At en avis som JP kan bringe disse beskyldninger videre fra én eller flere, som ikke har villet stå ved at mene det, er ufatteligt. Hvordan kan man lade en sådan artikel gå i trykken?
Journalisterne er samme dag undsagt af både statsministeren og en række topfolk i Venstre, som godt vil stå frem med navn. Alle hovedrystende over dårligt journalistisk arbejde. Det fik så JP til at tage artiklen ned og lappe lidt og komme igen. Acceptere, at det, man har lavet, er lige til skidtspanden, ville man ikke.
Jeg har kendt Søren Gade, siden han kom i Folketinget. Jeg kender ham som arbejdsom, omsorgsfuld og en mand, som står ved sine holdninger og en dygtig minister i sin tid i VK-regeringerne. Det er der nogen, som slår sig på, også når der er valgkampe. Men, JP, lad nu være med at bringe historier videre, når folk ikke engang vil stå ved deres ord.