Fri konkurrence virker også på elmarkedet
Frihed på elmarkedet er godt. Det er ikke selskaberne, der er problemet – men elafgiften.
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.
Der er opstået en fortælling om, at det danske elmarked er som direkte ud af ”Wolf of Wall Street”, hvor elselskaberne støvsuger penge op, imens forbrugeren står tilbage som taberen.
Udadtil kan det virke, som om det er det vilde vesten, men det er det kun for selskaberne. I virkeligheden er det de danske elkunder, som scorer et blowjob af den danske…