Fortsæt til indhold
Debatindlæg

Er det ikke snart tid til, at provinsen river sig løs fra hovedstadens hovedløse magt?

Hovedstadsregeringens højtuddannede teoretikere tager magten over provinsen.

Torben Bach SørensenDebattør, Grenaa

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.

For første gang i mit voksne liv har vi i Danmark en regering, hvor tidligere kommunister og revolutionære er en del af regeringsgrundlaget, og hvor hovedstadens dominans over resten af Danmark bekræftes og tilmed øges. Langt de fleste ministre bor i miljøer omkring hovedstaden.

Regeringsflertallet udgøres hovedsageligt af personer, hvis viden baserer…