Fortsæt til indhold
Debatindlæg

Er gratis transport til unge mest dyr symbolpolitik?

Det lyder umiddelbart sympatisk, når regeringen vil gøre den kollektive transport gratis for unge under 22 år. Men spørgsmålet er: Hvilket problem er det egentlig, man forsøger at løse?

Jens Peter HansenForperson, Cyklistforbundet

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.

»Når cykelhjelmen strammer, mister man udsynet,« skrev Philip Gam i denne avis, fordi Cyklistforbundet kritiserer regeringens plan om at tilbyde gratis transport til unge under 22 år.

Vi har dog ikke mistet udsynet – tværtimod forsøger vi at se klart og hele vejen rundt om en problemstilling, der ikke er så simpel, som nogle gerne vil gøre den til.

Det…