Fortsæt til indhold
Debatindlæg

Stop med at gøre forbrugerne ansvarlige for dyrevelfærden

Det ville klæde landbruget at lade være med at klandre os for at være skyld i dårlig dyrevelfærd.

Cecilia KnudsenProgrammanager, Aarhus

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.

Når debatten om dyrevelfærd i det konventionelle industrilandbrug blusser op, kommer det samme argument igen og igen fra svinebranchen: Vi producerer bare det, forbrugerne efterspørger.

Senest lød budskabet i DR’s torsdagdebat den 4. juni og i en podcast på P1, hvor landmænd og repræsentanter for erhvervet forklarede, at danskerne først og fremmest går…