Fortsæt til indhold
Debatindlæg

"Firkløverregering" er lånte fjer

Det er usmageligt at forsøge at sammenligne sig med Schlüters legendariske regering.

Steffen RasmussenPensionist, Skovlunde

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.

Det var under salig Poul Schlüter, den såkaldte “firkløverregering” blev dannet efter år med socialdemokratiske Anker Jørgensen og dermed gik over i dansk politiks historie som noget enestående.

Jeg synes, at det er totalt historieløst at kalde den nye regering for “firkløverregering”. Det minder mest af alt om, at man vil pynte sig med lånte fjer fra en legendarisk og succesfuld regering. Det er helt uklædeligt, hvis ikke ligefrem usmageligt efter min mening.

Jeg hørte en kommentator i tv bruge ordet “ordkløverregering” om den ny regering. Det havde været mere retvisende og svarende til hele den rekordlange proces, der efter valget har fundet sted på Marienborg.