Danskerne taler helst om ting – ikke følelser
Vi danskere er blevet så materialistiske og forbrugsorienterede, at vores liv har forvandlet sig til en kulisse af selviscenesættelse og overfladiske ligegyldigheder.
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.
Hvad hjertet er fuld af, flyder munden over med, lyder et gammelt dansk ordsprog, og det er stadigvæk superaktuelt.
Det er nemlig det, der får min mund til at stille min borddame til et selskab spørgsmålet: »Nå, hvad laver du så?«
Det lyder helt uskyldigt, men er i virkeligheden en kode, der afspejler, hvad vi lægger vægt på. Jeg kunne lige så godt have…