Når der går Anders And i medierne
Selvfede TV 2 havde et plat behov for at latterliggøre JP i "Presselogen".
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.
Herregud, det var jo kun en joke og endda sagt med et glimt i øjet, altså de millioner af seere, der åbenbart ser TV 2’s “Tirsdagsanalysen”. Ordene faldt i det indkaldte panel i “Presselogen”, der alle var enige om at trække på smilebåndet og skuldrene over Jyllands-Postens dækning af denne utrolig lille “Julehistorie”. Frembragt af TV 2’s “Chip & Chap”, alias Mogensen og Kristiansen, hvis ord selvfølgelig altid skal tages for pålydende.
Undskyld mig, men hvis den er så lille og ubetydelig, grænsende til det latterlige, hvorfor så i alverden beskæftige sig med den i “Presselogen”? Hvis det da ikke alene havde det formål at latterliggøre JP for åben skærm – ligesom Chip og Chap driller Anders And. Sagt med et lille glimt i øjet.
Må jeg ikke bare for en ordens skyld gøre opmærksom på, at da jeg for lang tid siden hørte Mogensen tale om de millioner af seere, der, inklusive mig selv, så “Tirsdagsanalysen”, undrede jeg mig da godt nok over de mange seertal. Var det nu også rigtigt? Men nej, jeg føler mig hverken bondefanget eller snydt.