Når halvdelen af danskerne køber sig ud af systemet, er det et nødråb – ikke et privilegium
Det er et alarmsignal, at så mange danskere vælger at få en sundhedsforsikring – det siger noget om vores manglende tillid til systemet.
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.
Over halvdelen af den danske befolkning har i dag en privat sundhedsforsikring. For blot 20 år siden var det tal 10 gange lavere. Det burde få alle alarmklokker til at ringe. For det betyder ikke, at danskerne pludselig er blevet luksusorienterede – det betyder, at de har mistet tilliden til, at det offentlige sundhedsvæsen kan levere den behandling,…