Fortsæt til indhold
Debatindlæg

Er der levende mennesker tilbage hos Postnord?

At kommunikere med Postnord kræver mere end almindelig – og rimelig – tålmodighed.

Karsten Mølgaard HolmIngeniør, Aarhus

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.

Når man ringer til Postnords kundeservice, får man en (robot-)forklaring om, at man nu betjener (Danmarks befolkning) kunderne efter, om man er ”digital” eller ”ikke digital”. Forklaringen virker næsten, som om man nu skal have en lægeerklæring for, om man hos Postnord kan blive erklæret ”ikke digital”, før man måske kan se frem til at blive betjent af noget, som ikke er eller lyder som en robot. Jeg tænker, at der er en rimelig stor del af den danske befolkning, som ikke vil have tålmodighed med at chatte på en mobil om deres post?

Jeg har ikke tal på, hvor mange gange jeg har ringet og erklæret mig for ”ikke digital” hos Postnord – hvorefter forbindelsen bare er blevet afbrudt! Ren diskriminering! Min sag med Postnord er ret simpel og kan forventeligt også løses af en robot. Men nu venter jeg på et svar fra et eller andet derindefra. Halleluja, Postnord.