Fortsæt til indhold
Debatindlæg

Send folkepensionen på pension

Folkepensionen bør udfases progressivt, hvis vi skal opretholde det velfærdssamfund, vi har brug for. Der er ikke råd til at opretholde den som nu.

Mads Amstrup SpaabækArbejdsmarkeds- og erhvervsordfører, VU
Simon AndersenSkatte- og finansordfører, VU
Phillip SperlingSocial og sundhedsordfører, VU

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.

Vi lever længere og længere, og derfor bliver der hvert år flere ældre i Danmark. Samtidig kommer der færre ind på det danske arbejdsmarked, end der trækker sig ud af det. Det er jo ingen hemmelighed, at dét er en af de store problematikker, som den danske velfærdsstat står over for de næste mange år: Der bliver stadig færre til at betale for de stigende…