Valget står mellem pest eller kolera
Over for krig og vold, selv masseudslettelse, synes demokratierne ikke at have noget modtræk.
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.
For Vesten er Ukraine-krisen blevet valget mellem pest eller kolera. Der synes for nærværende ikke at være brugbare løsninger, der kan eller vil tilfredsstille begge parter. Tværtimod tegner alt på, at krigen kun vil trække i langdrag – især nu, hvor Rusland får opbakning fra Kina til at fortsætte invasionen af Ukraine. Kina går jo også rundt med lignende…