Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her
  • For abonnenter

Dansker, du er den, som dræber

Regeringen har i mange år systematisk diskrimineret og fremmedgjort danskere med minoritetsetnisk baggrund og trodset menneskerettighedsorganisationer og formaninger fra andre lande.

Artiklens øverste billede
Du er med til at bevare strukturel racisme, så længe du ikke bekæmper den aktivt, lyder opråbet til danskerne fra Jawaher Mohammad og Amanda Bodal. Foto: Gregers Tycho

»Jeg vil dig, Danmark, og siden jeg kom hertil, har jeg gjort alt, hvad jeg kan, for at bevise det. Jeg har lært dit sprog, Danmark, som var det mit eget, jeg har lært dine skikke, jeg har taget dit folk til mig, som var de mit eget – og i processen er du blevet en del af mig. Jeg er dig, du er mig, jeg er dansker, og jeg kæmper for dig, selv om du afviser mig. Jeg kæmper for et land, et land, der konstant minder mig om, at jeg lever her på lånt tid,« ville Jawaher sige, hvis dette

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Del artiklen