Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her
  • For abonnenter

Barnets tarv tilsidesættes af myndighederne

Som lærer har jeg sort bælte i relationskompetencer. Men i retten kunne en dommer og en psykolog på en halv time vurdere, hvad der er bedst for min datter og søn i mange år frem. Jeg gik derfra med en følelse af ikke at blive hørt.

Artiklens øverste billede
I min optik har børn ret til en far lige så meget som en mor. Det er absolut et barns rettighed anno 2021, skriver Mads Cort. Arkivillustration: Rasmus Sand Høyer

Efter otte års parforhold gik den ikke længere. Mor flyttede et par kilometer længere ned ad gaden, hvor hun stadig bor. Vi havde uden held forsøgt os med to parterapiforløb. Vi måtte videre hver for sig, desværre. Det er nu fire år siden.

Efter vi skiltes, havde vi et forløb i Familieretshuset, hvor vi aftalte, at vi sigtede mod en 7-7-ordning, pga. at vores dreng kun var 2 år. Det tegnede egentlig meget godt.

Statsamtet har nu fået nyt navn, Familieretshu

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Del artiklen