Resultatkontrakter skal have et eftersyn
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.
”Hvordan kunne det ske?”, spørger mange om alle ”sagerne” i det offentlige, senest i regi af forsvarsministeriet. Et bud kunne være, at man skulle give resultatkontrakterne til de øverste chefer et eftersyn. Jeg har af gode grunde ikke kendskab til konkrete kontrakter, men jeg føler mig ret sikker på, at der ikke står noget om kontrolprocesser og fokus på revisionsrapporter (jf. Skat). Der har været meget fokus på griskhed i den finansielle sektor, men det trives jo også andre steder, desværre. Lad os få genopbygget tilliden til den offentlige sektor, før det bliver for sent. Lidt ligesom med klimaet. Ordentlighed bør opprioriteres i stedet for excel-management.
Vil du have meninger direkte i din indbakke? Tilmeld dig gratis og få de seneste indlæg fra Jyllands-Postens debatsektion én gang i døgnet – klik her, sæt flueben og indtast din mailadresse. Følg også Jyllands-Posten på X.