• For abonnenter

Kinesiske Nio vil sikre lang rækkevidde med batteriskifte

Nio satser på en kombination af batteriskifte og lynladning. Virksomheden vil ikke bruge penge på markedsføring, men til gengæld bygger den luksuriøse showrooms de steder, hvor bilerne er introduceret. Vi tog til Oslo for at prøve et batteriskifte.

Artiklens øverste billede
Det tager ca. fem minutter at skifte batteri på Nios skiftestationer, der er åbnet i Norge og på vej til Danmark. Foto: Nio

OSLO

Vi nærmer os en gennemsnitlig kombination af burgerjoint, parkeringsplads, konventionel tankstation og så den klassiske Tesla-ladeplads, hvor ejerne lader på deres højtelskede biler, mens de ser film, taler i telefon eller kigger overbærende på de stakler, der tanker deres fossilbiler, som var de et levn fra fortiden.

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Del artiklen

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.