Fortsæt til indhold
Livsstil

»Når man ikke har ondt nogen steder, kan man jo sagtens«

Som 88-årig render han stadig rundt i kuperet terræn flere gange om ugen. Ifølge DGI er det vigtigt, at de rette aktivitekter tilbydes til seniorer, hvis de skal udfolde sig fysisk. Men er det overhovedet sundt i den alder?

HELENA LANGE-DANIELSEN

Preben Eriksen har meget at takke orienteringsløb for, hvis han selv skal sige det. I år har han dyrket sporten regelmæssigt i 77 år, og derfor er kondien i orden. Men posterne, han har skullet finde på de mange løb i skoven gennem årene, har også været med til at holde hjernen frisk, mener han.

»Man skal anstrenge sig fysisk, men man skal også tænke…