Fortsæt til indhold
Aarhus

Youtuber hænger bilister ud

Klar overtrædelse af persondataloven, siger ekspert. Politiet vil undersøge sagen, hvis der kommer en anmeldelse.

Danni Paulsen, Lokalavisen

I fem år har en Youtube-kanal ved navn DanskTrafik offentliggjort videoer af aarhusianske bilister. Bilister, der, ifølge den anonyme person, som står bag kanalen, overtræder færdselsloven.

Selvtægt er et stærkt ord at bruge i denne sammenhæng, men uanset hvad, så er det myndighederne, der skal tage sig af sådan noget.
Jeppe James Olsen, leder af færdselsafdelingen, Østjyllands Politi

Over årene er det blevet til 236 optagelser fra det kamera, personen har installeret i forruden af sin bil, når vedkommende kører rundt på gader og stræder i Aarhus.

Artiklens emner
GDPR
YouTube