Odder Gymnasium sender hver tredje elev hjem
På baggrund af regeringens opfordringer til at hindre/forsinke smitten af Covid-19 sætter Odder Gymnasium i følge deres hjemmeside nu en række tiltag i gang.
For det første: For at mindske trængslen på gymnasiet skal en tredjedel (én årgang ad gangen) arbejde hjemme. Første gang er på fredag, hvor 2g-årgangen ikke skal møde på gymnasiet på Østermarksvej. Derefter gælder samme retningslinjer foreløbigt i uge 12.
For det andet: De klasser, der er til stede på skolen, spredes på skolen. Undervisningen skal foregå for åbne døre for at undgå berøring af håndtag. Det opfodres fra gymnsieledelsen til at lade eleverne arbejde i grupper i videst muligt omfang, gerne som ”Walk and Talk” i det omfang vejret tillader det.
For det tredje: Der serveres der ikke længere buffet i kantinen. Til gengæld vil det være muligt at købe indpakket mad ”Grab and Go”..
Rektor Lars Bluhme har også generel opfordring:
»Følg de råd og retningslinjer, der er opsat på plakater på hele skolen og brug rigeligt med håndsprit. Vi har et stort lager.«