Fortsæt til indhold
International

Løkke tager en milliard med til New York og får adgang til Obama

Regeringen vil bruge 525 mio. kr. allerede i år på flygtninge i nærområderne.

Når statsminister Lars Løkke Rasmussen mandag møder op til FN-topmøde i New York om flygtninge og migranter, har han rundt regnet 1 mia. kr. med til humanitær bistand.

Jeg er glad for milliarden, men vi må gerne byde højere op. Danmark og andre lande skal op i et højere gear.
Andreas Kamm, , generalsekretær, Dansk Flygtningehjælp.

Pengene, som skal fordeles over to år og gå til flygtninge i nærområder i bl.a. Syrien, Libyen og Irak, bringer Danmark op i superligaen som donor af humanitær bistand og udløser samtidig…